Her kan du se oplæg til de fem forskellige film, som din tandlægeklinik kan vælge imellem.
Du kan få tilsendt et gratis oplæg med et versioneret storyboard til din klinik her: http://toerduladevaere.dk/tilmeld-kampagne

Storyboards

Oplæg til film nummer 1
Oplæg til film nummer 2
Oplæg til film nummer 3
Oplæg til film nummer 4
Oplæg til film nummer 5


Oplysningsfilm nummer 1

Indvendinger:

Jeg har ikke behov (M: 17,5% K: 18,8%)
Jeg synes det er for dyrt eller jeg har ikke råd (M: 63,5% K: 59,3%)
Jeg har ikke en tandlæge (M: 29,3% K: 31%)



Fokus:
Denne film sætter fokus på, at økonomi er en prioriteringssag, og giver de unge et indblik i alternative ting, som unge bruger penge på, der burde erstattes af et tandlægebesøg.


Virkemidler er:
Humor.

Indhold:
Vi ser et podium, hvor vi viser resultatet fra vores spørgeundersøgelse. Stort skilt med vinderen af pokale for mest utiltrækkende i følge de unge i det lokale område. Skilt med ”Hvad er værst”. Hver skammel har et udsagn, hhv. dårlig mundhygiejne, utjekket tøjstil, utrænet krop

*Fun Fact – De unge i BY, frastødes mest af dårlig mundhygiejne
Ekstra Fun Fact - Men kun 8,6% ville sige det direkte til dig.*

Opfordring til handling:
Bliv klar til næste date
Vi er klar til at tage i mod dig hos xxx tilmeld dig nemt her: www.tandlæge.dk/tilmelding, eller ring på xx xx xx xx nu, så opretter vi dig.

Download storyboard som .pdf her

storyboard 1

Oplysningsfilm nummer 2

Indvendinger:

Jeg synes det er for dyrt eller jeg har ikke råd (M: 63,5% K: 59,3%)
Jeg har ikke en tandlæge (M: 29,3% K: 31%)

Fokus:
Denne film sætter fokus på, at økonomi er en prioriteringssag, og giver de unge et indblik i alternative ting, som unge bruger penge på, der burde erstattes af et tandlægebesøg.

Virkemidler er:
Humor.


Indhold:
Eksempler på økonomiske alternativer: abonnement til Fitness Ung, cool fyr træner i det lokale fitnesscenter. Pige kommer forbi, men vælger at følges videre med en utrænet fyr. Det illustreres, at den tjekkede fyr har dårlig mundhygiejne (lugtgener). Splash prislabel i vinduet på fitnesscentret erstattes af prisen på et tandlæge besøg Ekstra splash med Fun Fact – under 10% ville sige til dig, hvis du havde dårlig ånde

Opfordring til handling:
Bliv klar til næste date
Vi er klar til at tage i mod dig hos xxx tilmeld dig nemt her: www.tandlæge.dk/tilmelding, eller ring nu på xx xx xx xx, så opretter vi dig.

Download storyboard som .pdf her

storyboard 1 storyboard 1

Oplysningsfilm nummer 3

Indvendinger:

Jeg synes det er for dyrt eller jeg har ikke råd (M: 63,5% K: 59,3%)
Jeg har ikke en tandlæge (M: 29,3% K: 31%)

Fokus:
Denne film sætter fokus på, at økonomi er en prioriteringssag, og giver de unge et indblik i alternative ting, som unge bruger penge på, der burde erstattes af et tandlægebesøg.

Virkemidler er:
Humor.

Indhold:
Eksempler på økonomiske alternativer: Tur i byen.
Ung, cool fyr/hot pige står i baren, og tikkes om en ”tår” vores karakter bliver stolt og vil gerne dele ud, som tak vil vores offer give et kys, men opdager dårlig mundhygiejne. Takker nej tak til at smage alligevel. Det illustreres, at den tjekkede fyr har dårlig mundhygiejne (lugtgener).
Vores hovedperson står tilbage med sine drinks selv, og bliver mere og mere beruset.
I baggrundes afspilles tonerne fra Østkyst Hustlers ”meget kritisk, men som aftenen skrider frem, bliver det mere og mere tilfældigt, hvem han prøver at tage med hjem” Splash – prisskilt på baren med flaske + 6 vand 600,- erstattes med ”et tandlægebesøg koster under xx,-” Fun Fact – unge mellem 18 og 25 år får xx i tilskud ved tandlægebesøg

Opfordring til handling:
”Gå til tandlæge og undgå tømmermænd”
Vi er klar til at tage i mod dig hos xxx tilmeld dig nemt her: www.tandlæge.dk/tilmelding, eller ring på xx xx xx xx nu, så opretter vi dig.

Download storyboard som .pdf her

storyboard 1 storyboard 1

Oplysningsfilm nummer 4

Indvendinger:

Jeg har ikke behov (M: 17,5% K: 18,8%)
Jeg er bange for at gå til tandlæge (M: 0% K: 10,7%)
Jeg har ikke en tandlæge (M: 29,3% K: 31%)

Fokus:
Denne film sætter fokus på, at det er en økonomisk god idé, at gå til tandlæge, før der opstår et akut behov.

Virkemidler er:
Humor, og økonomi.

Indhold:
Det starter i det små: Scene foregår inde i vores hovedpersons mund. Bakterier formerer sig. En af bakterierne gør sig særligt bemærket, ved at tilbyde en anden bakterie et stykke tand. Bakterierne prutter gult, som vi i næste scene kan se komme ud af vores karakters mund i form af dårlig ånde. I samme scene kan vi se en flink tandlæge (karikeret som dig eller en af dine behandlere), som tager et skylle værktøj frem. I næste scene ser vi bakterierne blive skyllet væk. Fun fact – Hvis du løbende bliver tjekket, kan vi stanse et hul, før der skal mere til (lyd af bor”) Det er billigst i det lange løb – Tegning af hhv. fine og uhygiejniske tænder.

Opfordring til handling:
”Gå jævnligt til tandlæge”
Vi er klar til at tage i mod dig hos xxx tilmeld dig nemt her: www.tandlæge.dk/tilmelding, eller ring på xx xx xx xx nu, så opretter vi dig.

Kommer snart


Oplysningsfilm nummer 5

Jeg har ikke behov (M: 17,5% K: 18,8%)
Jeg er bange for at gå til tandlæge (M: 0% K: 10,7%)
Jeg har ikke en tandlæge (M: 29,3% K: 31%)

Fokus:
Denne film sætter fokus på, at det er en god idé, at gå jævnligt til tandlæge, hvis man er utryg ved det.

Virkemidler er:
Humor,

Indhold:
Vi ser tandlægens dør med navneskilt. Døren går knirkende op. Vores ”ellers mega seje fyr” ser bange ud. Vi kan se en monsterskygge, men da døren går helt op, kan vi se en flink karikeret tandlæge, der siger farvel til et glad lille barn og barnets mor. I næste scene ser vi tandlægen tage et skylle værktøj frem. I næste scene ser vi bakterierne blive skyllet væk. Fun fact – Hvis du løbende bliver tjekket, kan vi stanse et hul, før der skal mere til (lyd af bor”). Vores hovedperson sætter sig glad op i stolen.

Opfordring til handling:
”Gå jævnligt til tandlæge og undgå huller”
Vi er klar til at tage i mod dig hos xxx tilmeld dig nemt her: www.tandlæge.dk/tilmelding, eller ring på xx xx xx xx nu, så opretter vi dig.

Kommer snart